آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره

بهار زندگی من

تاب تاب عباسی

1392/7/7 22:43
نویسنده : شادی
752 بازدید
اشتراک گذاری

شعری که ما زمان تاب دادن آوینا براش می خونیم:

تاب تاب عباسی

خدا آوینو نندازی

اگه می خوای بندازی

بغل باباش بندازی

 

شعری که آوینا زمان تاب دادن عروسکش می خونه:

تا   تا     عَب

تا   تا عَزیزی 

اَ دَ خا نی نَه

اَ دا دا نی

باباش

 

 

 

 

پ.ن1: به خدا ما آوینا رو اینجوری تاب نمیدیم.

پ.ن 2: اصل این ترانه را در ادامه مطلب ببینید.


تاب تاب عباسی یک ترانه فولکلور کودکانه ایرانی است. سراینده این ترانه مرضیه لیان است. این ترانه معمولا " هنگامی که کودکان در حال تاب خوردن هستند خوانده می‌شود.

تاب تاب عباسی

خدا منُ نندازی

می خوام پناهم باشی

تا آخر این بازی

خدای دلتنگی یام

خدای مهربونم

تو حرفامُ می‌شنوی

بد کردم و می دونم

می دونم از تو دورم

صدای سوت و کورم

من گم شدم تو راهه

خوب و بد عبورم

منُ ببخش که گاهی،

شک کردم و شکستم

به این که نزدیکمی

چشامُ ساده بستم

منُ ببخش که گاهی

کم می‌یارم، می‌بازم

یادم می ره تو هستی

من که پر از نیازم

تو دستامُ می‌گیری

هنوز دلم روشنه

هنوز نبض ترانه م

به خاطرت می زنه

هنوز هوامُ داری

به داد من می‌رسی

قشنگ ترین آرامش

جز تو ندارم کسی

تاب تاب عباسی

خدا منُ نندازی

می خوام پناهم باشی

تا آخر این بازی


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

الناز مامان طاها
8 مهر 92 0:03
قربونش برم که اینقدر بانمکهچه جالب اولین بار متن کامل این شعر و میخونمخیلی زیبا بود


ممنون الناز جون.
خاله انیس..
8 مهر 92 0:41
فداش بشم الهی خیلی خیلی بامزه میخونه از طرف من یه بوس خوشگل ازش بگیر.....


ممنون انیس جان
خاله زهرا
8 مهر 92 8:42
خدارو شکر معلومه بهش خوش میگذره.
شعر جالبی بود منم تا بحال متن کاملش رو نشنیده بودم


بله خدا رو شکر.
آمنه
8 مهر 92 18:46
تاب تاب آمنه عباسی
فرزانه
8 مهر 92 19:06
قربونش برم انقدر با مزه حرف میزنه این خوشگله ممنون از ترانه اصلی تا حالا کاملشو نخونده بودم
شازده امیر و رها بانو
8 مهر 92 21:57
ای جانم با این تاب تاب خوندنش مامانی خیلی به ما نزدیک شدینا اگه وقت کردین بیاین ببینیمتون خصوصی هم داری گلمآوینا جوجو هزارتا میبوسمت خاله
مامان تینا و رایان
9 مهر 92 15:43
تا حالا کاملشو نخونده بودم..قربون این دختر باهوش شیرین زبونت برم..اتفاقا من هم این شعرو همینجوری برای رایان میخونم ولی میگم بغل مامانش بندازی
مامان سهند و سپهر
10 مهر 92 13:21
مامان پارساجونی
10 مهر 92 14:05