آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 5 روز سن داره

بهار زندگی من

جانم؟؟؟؟

1394/4/14 12:33
نویسنده : شادی
408 بازدید
اشتراک گذاری

این فرضیه برای ما اثبات شده که هر وقت میاییم تهران و مدتی می مونیم، رشد و جهش قابل توجهی از دید کلامی، رفتاری و قدرت استدلال در آوینا ایجاد میشه و این موضوع تایید میکنه که هر چه بیشتر بچه ها رو در معرض محیط های گوناگون قرار بدیم، در جهت رشد ذهنی و افزایش هوش کودکان قدمهای بلندتری برداشته ایم. این محیط ها می تونه شامل دیدار اقوام و فامیل، دوستان و آشنایان، پارک و محیط های عمومی، طبیعت گردی و جاهای جدید و.... باشه.

 

بخشی از مکالمات آوینا و بابا جونی که من از توی اتاق دیگه شنیدم

آوینا: باباجونی من ازت خواهش میکنم نری بیرون با دوستت حرف بزنی!

باباجونی: نمیشه دخترم، باید برم بیرون کارم رو انجام بدم.اگه دوست داری تو هم بیا.

آوینا: نه من نمی تونم  بیام.... میخواهیم کیک درست کنیم.

*******************************

مکالمات من و آوینا بعد از بیرون رفتن باباجونی

من: آوینا به باباجونی چی گفتی؟

آوینا با قیافه حق به جانب: من ازش خواهش کردم نره بیرون با دوستش بازی کنه...... ولی باباجونی رفت ...... بابا جونی خیلی بی احساسه!!!

من: جانم؟؟؟؟؟تعجب

 

پسندها (2)

نظرات (10)

مامان راحله
14 تیر 94 17:08
آخی عزیزمممم
شادی
پاسخ
همراه رایانه
15 تیر 94 10:51
همراه رایانه مرکز پاسخگویی مشکلات کامپیوتری و اینترنتی تلفن تماس :9099070345 ادرس سایت: www.poshtyban.ir
مامان مرضیه
15 تیر 94 20:21
چه خوشگلم خواهش کرده
شادی
پاسخ
مرجان
16 تیر 94 3:08
ماشالا به اوینای عزیز شیرین زبون..جالبه که تعجب میکنی این جملاتو کی قبلا شنیدن
شادی
پاسخ
ممنون عزیزم. بچه ها زودتر از اونچه فکرشو بکنیم دارن بزرگ میشن
مرجان
16 تیر 94 15:57
شادی جان آوینای گل با مسواک زدن کنار میاد؟لیانا به زور و با گریه و زاری میزاره براش مسواک بزنم
شادی
پاسخ
خوشبختانه مشکلی از این جهت نداریم. هر وقت یادمون میره هم خودش یادآوری میکنه. البته از سن یک سال و نیمگی هم مرتب مسواک میزده و یک جورایی براش عادت شده! البته ما اجازه میدیم یک دور خودش بزنه و بعد ما براش مسواک میزنیم. کلی هم هر شب در مورد فواید مسواک زدن و... سخنرانی می کنیم. کلا مرجان من در مورد هر چیزی با نتیجه رسیدم علتش این بوده که بیشتر روی ذهنش کار کردم. باید ببینی علتش چیه؟ از اول اینطوری بوده؟ به نظرم یک مدتی سخت نگیر و در عوض فیلم و عکس از بچه هایی که مسواک میزنن نشون بده. و یا براش قصه بگو از بچه هایی که مسواک نمیزدن و دندوناشون خراب شده و ....خودت و پدرش جلوش مسواک بزنین. با آهنگ و رقص و چه می دونم .... هر چیزی که جو خوبی براش داشته باشه!
مرجان
17 تیر 94 1:51
ممنون شادی جان..از شش ماهگی که قطره اهن شروع کرد براش مسواک انگشتی میزدم کلی براش توضیح میدیم با هر شیوه ایی حتی بچه هایی که دندانپزشکی رفتن از اشناها براش مثال میزنیم سه چهار نمونه کتاب داستان در مورد مورد مسواک زدن گرفتم یکیش می نی نی..ولی اخرش مجبوریم دستهاشو بگیرم مسواک بزنیم براش افرین به آوینای گل
شادی
پاسخ
میام پیشت خصوصی عزیزم
مرجان
17 تیر 94 13:19
خصوصی گزاشتم عزیرم برات..نمیدونم پیامم رسید یا نه
شادی
پاسخ
بله عزیزم. نظرت رو خوندم. ممنون که منو قابل دونستی و باهام مشورت کردی. موفق باشی عزیزم.
فرزانه
17 تیر 94 22:19
ای جان قربون شیرین زبونیش برم من
شادی
پاسخ
زری
18 تیر 94 16:08
هزارماشالابه آوینای شیرین زبون
شادی
پاسخ
خیلی ممنونم عزیزم
مریم
20 تیر 94 8:12
عززززززززززززززیزم
شادی
پاسخ