آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 30 روز سن داره

بهار زندگی من

"چیز سفید"

1392/7/5 12:04
نویسنده : شادی
326 بازدید
اشتراک گذاری

با همون میزان جدیت و تلاشی که مامانم سعی میکنه سبزی خوردن رو سر سفره بیاره، از وقتی آوینا ماست خور شده منم تلاش کردم ماست رو از سفره حذف کنم. 

اونم به این دلیل:

تداخل جذب آهن موجود در گوشت و کلسیم موجود در ماست

 

برای همین توی خونه خودمون، ماست کاملا از سفره برداشته شده، اما اینجا (خونه مامان اینا)، ماست با رمز "چیز سفید"  همراه با تدابیر امنیتی، گذاشتن درپوش بر روی کاسه ماست سر سفره آورده می شود.

 

در عوض ماست رو به صورت میان وعده بهش میدم.

ماست + نعنا یا پونه

ماست + سبزی خوردن خورد شده

ماست+ کشمش یا گردو

ماست+ خیار یا کدو سبز رنده شده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

الناز مامان طاها
5 مهر 92 13:41
سلام شادی جونم
خوبی؟آوینا خوبه؟دلمون تنگ شده بودآفرین به شما مامان خوب که همه جوره فکر دخملی هستی


سلام الناز جونم.
ممنون. خدا رو شکر. منم خیلی دلم براتون تنگ میشه.
فرزانه
5 مهر 92 16:58
نوش جونش دختر خوشگل من
الناز مامان طاها
5 مهر 92 20:59
ولی شادی جون یه روز شبکه سلامت یه دکتر متخصص تغذیه کودکان اومده بود گفت که شیر باعث میشه آهن غذا جذب نشه اما ماست نه تنها باعث نمیشه که آهن جذب نشه بلکه به خاطر یه ماده ای که توش هست(اسمشو یادم نیست)باعث افزایش جذب آهن میشه و خیلی تعریف کرد که ما ایرانیان سر سفره غذاهامون ماست میزاریمحالا چقدر حرفش درسته نمیدونم


جدی؟؟
والله تا حالا من هر چی سرچ کردم در مورد مضرات خوردن ماست با غذا بوده. اگه اینطوری باشه که خیلی خوبه. من هم از دردسر خلاص میشم.
مامان تینا و رایان
5 مهر 92 21:22
جدااا؟ولی رایان بدون ماست غذا نمیخوره اصلا ولی چه میان وعده های خوبی آفرین مامان گلی


آره دیگه. چون دختر هم هست. خیلی ذخیره آهن براش مهمه.
مامان سهند و سپهر
6 مهر 92 8:41
واي چه عجب اومدين شما . حسابي دلم تنگ شده بود. چه خوب نوش جونش چيز سفيد و شما خودتون با غذا مي خورين ولي به آوينا گلي نميدين ؟؟؟ من بهش خبر ميدم صب كن!
مامان تینا و رایان
10 مهر 92 9:05
http://www.professorsoltanzadeh.com/food/needs/4-13.htm عزیزم این سایت دکتر سلطان زاده است ...واسه طبق غذاهای بچه دستورات داده و میگه موقع صرف غذا با ماست بدید به بچه