آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

بهار زندگی من

زنگ کاردستی - نقاشی - بازی

1395/11/10 11:53
نویسنده : شادی
1,015 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از تموم شدن درسم تصمیم گرفتم رویه جدیدی برای کار با آوینا به کار ببرم. مدتها بود که می خواستم آوینا رو با مفهوم برنامه ریزی آشنا کنم ولی هم خیلی سرم شلوغ بود و هم ایده ای برای اجرایی کردنش نداشتم. اما بالاخره دست به کار شدم و با کمک آوینا برنامه هفتگی تدوین کردیم.

 

 

توی این برنامه با عکس مشخص کردیم که هر روز چه کارهایی باید انجام بدیم. مثلا روز شنبه برنامه تلویزیون نگاه کردن، کتاب، شطرنج، پارک رفتن و کمک به پدر و مادر داریم. در سایر روزهای هفته هم یک سری از برنامه ها مثل تلویزیون و کتاب ثابت هستند و بعضی فعالیت ها تغییر می کنند. 

 

بازی خلاق

یکی از روزهای هفته رو به بازی خلاقانه اختصاص دادیم. و قرار شده من یک بازی براش طراحی کنم. 

روی این لگوها اعداد 1تا 9 رو نوشتم و آوینا با توجه به اعداد باید کش فانی بافت روشون میکشید. به ظاهر ساده است ولی خیلی ذهن بچه ها رو درگیر میکنه و تمرکزشون رو زیاد تر میکنه.

 

شطرنج

به تازگی آموزش شطرنج رو شروع کردیم ولی خیلی سریع پیش نمیریم و یک کم آموزشش از اون چیزی که فکر میکردم پیچیده تره.

 

نقاشی با گواش و آبرنگ هم طبق معمول در جریانه.

 

پنجشنبه ها آشپزی داریم و این هفته پاستیل خونگی درست کردیم که خیلی عالی شد.

 

 

پنجشنبه 30 دی ماه اتفاق وحشتناکی افتاد که همه مردم ایران رو داغدار کرد. حادثه پلاسکو و ریزش آن و کشته شدن آتش نشانان و هموطنانم تراژدی دردناکی بود که فکر نمی کنم حالا حالاها از ذهنم پاک بشه.

برای همین منظور من و آوینا هم به ایستگاه آتش نشانی نزدیک خونمون رفتیم و با اهدای گل از آتش نشانان عزیزمون تقدیر  کردیم و مرگ همکارانشون رو تسلیت گفتیم.

 

جایزه

آوینا که کوچکتر بود ما فستیوال برچسب داشتیم. یعنی بر حسب کارهای خوبی که در طول روز انجام میداد بهش برچسب میدادیم و اونم روی تختش میچسبوند. 

مدتها بود که به دنبال سیستم جدیدی برای تشویق کردنش بودم و در نهایت این کارتها رو درست کردم. تعداد این کارتها 13 تا هست و قرار گذاشتیم که وقتی آوینا همه کارتها رو دریافت کرد ، کارتها رو به ما تحویل بده و در ازاش یه جایزه بگیره. این روش توی این مدت خیلییی برامون مفید بوده .

پسندها (2)

نظرات (3)

عمه فروغ
10 بهمن 95 12:37
سلام شادی جان خوب هستید؟ به به چه برنامه های عالی هستند برنامه های جدید خیلی خوبه که آدم بتونه با برنامه روزهاش رو بگذرونه ان شالله که مفهوم برنامه ریزی هم خیلی خوب برای آوینا جا بیفته شاد و خوش باشید دوست جانم
شادی
پاسخ
سلام فروغ جانم. خیلی ممنونم از لطفت دوست عزیز.
فریده
12 بهمن 95 8:56
اول اینکه خوش به حال آوینا جون که مامان به این خوبی داره . دوم اینکه چه کار خوبی کردی که برنامه ریزی رو از الان به آوینا جون یاد می دی . چون با شکل هست کاملاً درکش می کنه و خیلی هم متنوع هست و خسته نمی شه. سوم اینکه چه جالب که از الان شطرنج رو جزء برنامه هاش قرار دادی. چهارم اینکه چه پاستیل های خوش آب و رنگی ، نوش جونتون. پنجم اینکه چه حادثه وحشتناکی ، خداوند به همه ما صبر بده . ششم اینکه چه برنامه جایزه جالبی دارید. هفتم اینکه ببوس آوینا جان را .
شادی
پاسخ
مرسی فریده جان. اول و آخر خیلی خوب و مهربونی. مرسی که با حوصله و علاقه مطالب ما رو دنبال میکنی عزیزم. پرهام گلم رو ببوس.
مامان فرخنده
13 بهمن 95 9:28
یعنی من عاشق این ابتکارهات وخلاقیتت هست مامان نمونه من که شاغل هستم وقت نمیکنم از این کارها انجام بدم ولی یادگیری شطرنج را مهد ملیسا از اول مهر ماه داره بهشون یاد میده وخیلی هم خداروشکر پیشرفت داشته وبرنامه برچسب هم بازم مهدشون انجام میده وملیسا همیشه با کلی برچسب زده به صورت میاد خونه اینه فرق بین مادر شاغل و شادی جون خلاق پاستیلهات هم خیلی خوشگل شده ومعلومه که خوشمزه بوده نوش جونتون
شادی
پاسخ
قربونت برم عزیزممممم.