آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره

بهار زندگی من

شیره عسلی شلغم

1392/9/14 22:50
نویسنده : شادی
4,047 بازدید
اشتراک گذاری

یک شلغم خوب و نسبتا بزرگ انتخاب کنید و تمیز بشورید. سرشو جدا کنید و داخلش رو با یک قاشق جایخوری کمی خالی کنید. با خلال دندون چند تا سوراخ داخش ایجاد کنید و به اندازه یک قاشق، عسل داخل شلغم بریزید . سر شو بزارید شلغم را روی یک لیوان قرار دهید و در محل نسبتا گرمی به مدت 12 ساعت قرار بدین. در طول این مدت شیره ی عسل و شلغم از شلغم جدا میشه و توی لیوان جمع میشه.

 

پیشنهاد میکنم در دوران سرماخوردگی هر روز مصرف کنید. خیلی جواب میده!!

 

 پ.ن: چون عسل برای بچه های زیر دوسال ممنوعه، من از یک کم شکر استفاده کردم

پ.ن 2: دست دوست گلم مرجان درد نکنه بابت این داروی شفا بخش.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مانلی
15 آذر 92 9:25
امیدوارم آوینا جون هر چه زودتر خوب بشه
الناز مامان طاها
15 آذر 92 16:13
شنيده بودم،ممنون كه بهمون ياد دادي
مامان تینا و رایان
16 آذر 92 12:49
من هم اینو درست میکردم برای تینا ولی توی یخچال میزاشتم من به رایان عسل میدم ..خدارو شکر مشکلی نداشتهبرای اوینا جونی ایشالا زودی خوب شه
مامان سهند و سپهر
16 آذر 92 13:30
چه جالب نشنیده بودم . ممنون
Marjan
16 آذر 92 21:58
Ghorbunet shadi joon.ishala ke hamishe salamat bashino va marizi azatun dur bashe.khodaro shokr ke dokhmale khoshjelet ham behtare
عمار
22 آذر 92 21:11
شادی جان مشکل عسل برای بچه های کوچیک درصد فوق العاده پایین سم بوتولسیم هست.این دوز خیلی اندک برای آدم بزرگها مشکلی ایجاد نمیکنه(در صورت وجود در عسل) . ‍‍ دو راهکار: 1-عسل پاستوریزه بخر 2-عسل رو حرارت بده مثلا توی فرنی بجای شکر بریز اینها نظر من بود.در موردش تحقیق کن قبل از اجرا. تا اونجایی که من یادمه برای بچه های زیر 12 ماه عسل ممنوعه.... حیفه که بچه رو محروم کنیم از این ماده مغذی
زینب مامان آرتین
25 آذر 92 1:24
سلام شادی جان من هم این دستورو شنیده بودم .ولی بازم ممنون برای یاد آوری.. در رابطه با عسل باید بگم تا 1سالگی ممنوعه( درکتابی خوندم خطر مرگ برای بچه ها به همرا ه داره) اما برای بچه های بزرگتر از سال مطلبی ندیدم که نباید به بچه عسل داد .حتی از دکتر آرتین پرسیدم گفت اشکالی نداره.حتماً در رابطه اش تحقیق میکنم بهت خبرشو میدم ..
لیلا
25 آذر 92 17:38
من هم قبلا از دکتر دخترم پرسیدم تا یه سالگی ممنوعه مرسی از این راهکار حتما استفاده می کنم