آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 7 روز سن داره

بهار زندگی من

آوینای سر آشپز

1393/5/23 22:27
نویسنده : شادی
675 بازدید
اشتراک گذاری

امروز با آوینا بیسکویت درست کردیم. تقریبا توی تموم مراحل کمک کرد و بسی لذت بردیم از این مشارکت.

مرحله قالب زدن

 

مرحله تزئین

 

و سرانجام

 

دستورش را در ادامه ببینید.

من اهل درست کردن بیسکویت نیستم .ولی به نظرم  دستور بیسکویت کره ای "خانم طاروسیان" بسیار خوش قلق و راحت است. 

 

مواد لازم: 

آرد: 350 گرم

کره: 150 گرم

پودر قند: 100 گرم

نمک و وانیل: نوک قاشق چایخوری

تخم مرغ: 1 عدد

 

طرز تهیه:

 کره رو به قطعات ریز خرد می کنیم و اگه غذاساز داریم با آرد الک شده و پودر قند توی غذاساز می ریزیم و میذاریم به شکل شن یا خرده نان دربیاد...اگه نه که با نوک انگشت یا چنگال کره رو به خورد آرد و پودرقند می دیم.

بعد تخم مرغ، نمک و وانیل رو اضافه می کنیم (توی همون غذاساز) یا با دست......به جای وانیل از هر اسانس دیگه ای هم میشه استفاده کرد.

وقتی از غذاساز درمیاد با یک کم ورز دادن یک خمیر خوشگل به دست میاد که جون میده برای قالب زدن.

یک ربع توی یخچال بزارید و خمیرتون دیگه آماده است.

من یک ورق بزرگ کاغذ روغنی روی کابینت پهن کردم و همونجا خمیر رو به ضخامت 3 میلی متر پهن کردم و قالب زدم.

بیسکویت ها رو در سینی که کاغذ انداخته شده بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20-25 دقیقه قرار بدین. 

زیر بیسکویت ها باید یک کم طلایی بشن. 

بعد از سرد شدن با کرم آیسینگ یا شکلات آب شده تزئین کنید.

پسندها (3)

نظرات (8)

آویسا
24 مرداد 93 12:54
عاااااااااااااااااالی بود
شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم.
مامانِ بهار
24 مرداد 93 17:09
شادی
پاسخ
لیلا
24 مرداد 93 20:22
بیسکویت از دست این فرشته ها خوردن داره
شادی
پاسخ
خیلیییییی
مامان فرخنده
25 مرداد 93 11:12
شادي جون دستت درد نكنه چه بيسكويت هاي خوشگلي درست كردي آوينا جون هم داره تمرين ميكنه كه مثل مامانش هنرمند بشه
شادی
پاسخ
ممنون عزیزم. امیدوارم شما هم درست کنید و خوشتون بیاد.
مامان زری
25 مرداد 93 15:23
سلام مامانی وبلاگ قشنگی دارید مارم جزو دوستاتون قرار میدید به وب ماهم اگه دوست داشتید سر بزنید
شادی
پاسخ
خیلی ممنونم عزیزم.
مامان آوا
26 مرداد 93 9:39
وقتی مامان آشپز باشه دخترم می شه سرآشپز دیگه
شادی
پاسخ
زهرا مامان شایان
27 مرداد 93 1:12
افرین دخملیه ناز
شادی
پاسخ
خاله مرجان
1 شهریور 93 17:55
به به دست مادر و ختر گل درد نکنه
شادی
پاسخ
خواهش میکنم. جای شما خالی.