آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

بهار زندگی من

خداحافظی با "شی شی"

1393/2/28 14:44
نویسنده : شادی
332 بازدید
اشتراک گذاری

حدود یک هفته ای میشه که آوینا با شیشه شیر و شیر خشک نوترامیژن خداحافظی کرده و الان شیر پاستوریزه رو درون لیوان میل می فرمایند.

به نظرم با توجه به وابستگی  بچه به شیشه شیر، این مرحله باید به صورت کاملا تدریجی صورت بگیره. برای همین از چند ماه قبل براش برنامه ریزی کردم. در مرحله اول تعداد دفعاتشو به 3 بار در شبانه روز، صبح، ظهر زمان خوابیدن و شب تنظیم کردم. در بقیه اوقات روز اگر شیر می خواست سعی میکردم سرشو به چیزی گرم کنم یا خوراکی های که دوست داره بهش بدم. در مرحله بعد، شیر ظهر را حذف کردم. و حدود یک ماه این روش را ادامه دادم. در مرحله بعد، غلظت شیر رو کم کردم. بعد از یک مدت، شیر صبح حذف شد و تا مدتها فقط شب ها شیر میخورد . اونم رقیق شده.

بعد از تست شیر پاستوریزه، کم کم عادتش دادم با لیوان و نی ، شیر بخوره و هر بار تشویقش میکردم. حضور پدر و مادرم هم در تشویق آوینا واقعا مفید بود. کم کم براش زمزمه کردم که بچه ها از یک سنی دیگه برای شیر خوردن از شیشه استفاده نمی کنن و تو هم کم کم باید شیشه هاتو بدی به نی نی ها.

البته بچه ها ممکنه مخالفت کنن، ولی اصلا اهمیت نداره. مهم  قاطعیت شما هست و بی تفاوتی.

در نهایت براش زمان گذاشتم و گفتم از فردا دیگه باید همه ی شیشه هاتو بدی به نی نی ها.

چند شب اول موقع خواب، شیشه می خواست ولی بهش گفتم دادمشون به نی نی ها. و تموم. به همین راحتی.

پسندها (7)

نظرات (8)

آویسا
29 اردیبهشت 93 7:24
آفرین کار خوبی کردی شیشه پستونکو هر چه زودتر از بچه بگیری هم خودت راحت تری و هم بچه
شادی
پاسخ
پستونک رو وقتی یک سالش بود گرفتم. دقیقا منم باهات موافقم.
مامان فرخنده
29 اردیبهشت 93 9:57
من هم در كم كردن دفعات شير خوردن مليسا موفق بودم و ديگه از وسطهاي خرداد كاملا از شيشه شير ميگيرمش ولي در پستونك گيري نه . آفرين به آوينا ناز
شادی
پاسخ
فرخنده جون من هنوز دنبال یک راه حل برای مشکل شما هستم. ایشالا به زودی رفع میشه گلم.
مامان تینا و رایان
29 اردیبهشت 93 11:41
منم باید کم کم باید رایانو عادت بدم تو لیوان شیر بخوره ولی اینقدر بازیگوشی می کنه هی دستشو می کنه تو لیوان و نصفشو می ریزه زمین و روی خودش که هی پشیمونم می کنه...این رو هم بگم تینا تا 7 ستالگی با شیشه شیر میخورد..خخخخخ بعدش که دیگه شیشه ندادم کلا شیر خوردنش هم کم شده متاسفانه واسه همین هیچ تلاشی برای از شیشه گرفتن رایان نکردم فعلا
شادی
پاسخ
آره بچه ها خیلی شیطنت می کنن. ما خیلی تشویقش می کنیم.
مامان آوا
29 اردیبهشت 93 12:41
آفرین به آوینا کوچولو مامان بودن در عین شیرین بودنش خیلی سخته. هم باید یه چیزایی رو که بچه ها خیلی دوست دارن ازشون بگیری هم دلت نمیاد ناراحتیشو ببینی. آوا که اینقدر به شیرخودم وابسته است فکرشو نمی تونم بکنم که بخوام از شیر بگیرمش.
شادی
پاسخ
آخی. اون که به نظرم خیلی سخت تره. امیدورام موفق باشی.
فرزانه
29 اردیبهشت 93 22:52
خدارو شکر برای شیر خوردنش و خدا رو شکر راحت شدی واقعا منم صبح و ظهر موقع خواب و بعد از ظهر و موقع خواب شب میدم میشه 4 وعده منم تو همین فکره تدریجی گرفتن بودم
شادی
پاسخ
بهترین راه همینه. ایشالا موفق باشی عزیزم.
مامان جونی
30 اردیبهشت 93 14:04
آفرین مامان و دخملی موفقمرحله سختی رو پشت سر گذاشتین ایشالله که در تمام مراحل زندگیتون سختیها رو براحتی پشت سر بزارین
شادی
پاسخ
ممنون عزیزم.
مامان لیانا
31 اردیبهشت 93 2:22
تبریک میگم مامانی لیانا هم مدتی که رفتیم کرج دیگه به شیر خشک لب نمیزد ولی خودم شبها بهش میدم که راحتتر بخوابه
شادی
پاسخ
اگه در این حد باشه خوبه، آوینا خیلی وابسته بود
مامان شازده پاشا
31 اردیبهشت 93 15:37
آفرین شادی جون بابرنامه ریزیت اویناجون هم شیشه روگذاشت کنار هم اذیت نشده
شادی
پاسخ
ممنونم عزیزم.