آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 21 روز سن داره

0/1396/28 15:1
نویسنده : شادی

جزیره هرمز

صبح زود بیدار شدیم و با اتوبوس های دریایی خودمون رو به جزیره هزار رنگ هرمز رسوندیم. صبحانه رو در کنار اسکله خوردیم. برای گشت دور جزیره 3 تا انتخاب داشتیم. ماشین، موتور و موتور سه چرخه. از اونجایی که ما دوست داریم تجربه های مختلفی در سفر داشته باشیم، موتور سه چرخه رو انتخاب کردیم. موتور سه چرخه ای رو هم انتخاب کردیم که از مرام راننده اش خیلی خوشمون اومد و موتورش هم مجهز به سیستم صوتی بودزیبا

قلعه پرتقالی ها

قلعه پرتقالی ها در سال 1507 میلادی احداث شد. تاسیسات قلعه شامل انبارهالی تسلیحات، آب انبار و اتاق هایی با سقف هلالی است. در زمان شاه عباس به سلطه پرتقالی ها در جزیره هرمز خاتمه داده شد.

دیدن قلعه های تاریخی برای آوینا خیلی جذابه، تقریبا هر بار که از یک بنای تاریخی بازدید کردیم با سیل سوالات آوینا مواجه شدیم و تقریبا هر سوال رو چندین بار میپرسه و پاسخ مفصل و کاملی هم میخواد.

الهه نمک

الهه ی نمک یا کوه نمک ، یک کوه بسیار زیبای رنگی در جزیره ی هرمز هست که از نمک های متفاوت تشکیل شده و شبیه به کریستال هست. برای رسیدن به این کوه با ماشین تا یه بخشی از راه که خاکی هست رو طی میکنید و باقی راه که نسبتا هموار هست رو باید پیاده طی کنید. در حدود سه چهار دقیقه پیاده روی داره و در پایان به کوه عظیم با کریستال های نمک میرسید که جلوه بی پایانی داره.

فرش خاکی جزیره هرمز

هر ساله در آستانه عید نوروز، فرش خاکی با استفاده از  90 نوع از خاک های رنگی جزیره هرمز پهن میشود که دیدن آن تجربه منحصر به فردی است.

غار نمکی

غار نمکی جزیره قشم یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در این جزیره زیبا و رویایی ایران است و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ متر از این غار‌ شناسایی شده و به عنوان طویل‌ترین غار نمکی جهان شناخته شده است.

دره رنگین کمان

تمام چشم انداز این دره پوشیده از کوههای با طیف رنگهای مختلف و بسیار زیباست. یعنی از هر رنگی، طیف های مختلفی میتوان مشاهده نمود. بسیار زیباست. اونچه که با چشم دیده میشود با هیچ دوربینی نمیتوان ضبط کرد.

فیلمش رو اینجا ببینید.

دره مجسمه ها یا دره اژدها

با گذر از میان سنگ‌های بزرگ و با تحمل کمی سختی، به پرتگاه بسیار عمیقی خواهید رسید که حدودا ۴۰ متر بالاتر از سطح دریا است. تنها با سفر به این مکان می‌توانید سکوت مطلق در ساحلی رویایی را تجربه کنید. در انتهای دره مجسمه‌ها به پرتگاهی می‌رسیم که زیباترین مناظر خلیج فارس در اینجا انتظار ما را می‌کشد.

وقتی به نزدیکی پرتگاه رسیدیم باد شدیدی می وزید .یک راهنمای میگفت در زمان مساعد بودن هوا میتونید کوسه ها را در پایین پرتگاه مشاهده کنید.تعجب

یادمه در مسیر پایده روی به انتهای دره اژدها آوینا خیلی خسته شده بود. از اونجایی که اسم اینجا، دره اژدها بود یک داستانی در مورد اژدها به ذهنم رسید و همون موقع بداهه در حین قدم زدن براش تعریف کردم. کلا خستگی یادش رفت.

معدن خاک سرخ

در میان کوههای رنگارنگ جزیره هرمز، کوههای قرمز رنگی وجود دارد که خاک آن خوراکی است و به عنوان ادویه در طبخ ماهی و نان و تهیه ترشی، مربا و سُس استفاده می‌کنند.

فیلم رو اینجا ببینید.

ساحل نقره ای

در بخشی از ساحل جزیره هرمز در بین ماسه‌ها، ذراتی از نوعی کانی براق به چشم می‌خورد. به همین دلیل هم نام آن را ساحل نقره ای گذاشته‌اند.

در کل جزیره هرمز خیلی عالی بود. یک روز کامل باید براش وقت بزارید. ناهار رو هم میتونید توی اقامتگاههای بوم گردی و یا خونه هایی که سفارش غذا میگیرن صرف کنید .ما رفتیم خونه همون آقایی که راننده سه چرخه مون بود و همونجا ناهار خوردیم و استراحت کردیم. در عین فقر و محرومیت بسیار مهربون و مهمان نواز هستن.

قبل از حرکت به جزیره هواشناسی رو چک کنید. ما رفتیم جزیره و هوا طوفانی شد و یک شب اونجا موندگار شدیم. همون شب یکجا رو از طریق راننده سه چرخه کرایه کردیم و اونجا خوابیدیم.

در قسمت های مختلف جزیره، آدمهایی میدیدیم که از طبیعت هر چیزی خوششون میاد برمیدارن. همه این سنگها و خاکها و ... زیبایی این جزیره رو تشکیل میدن. اگه هر کسی حتی یک تکه کوچک از طبیعت اینجا رو جدا کنه دیگه واقعا چیزی برای این جزیره زیبا باقی نمیمونه. پس هر جا میریم فقط چیزی جز عکس بر نداریم و چیزی جز رد پا باقی نگذاریم.محبت