آویناآوینا، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

بهار زندگی من

حواستو جمع کن

1395/4/22 12:59
نویسنده : شادی
757 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از فعالیت هایی که تقریبا برنامه ثابت روزانه ما شده، کار با مجموعه کتاب های "حواستو جمع کن" هست.

این مجموعه آموزشی  12 جلدی كه برای كودكان 2 تا 7 سال نوشته شده، در زمينه آشنایی کودکان با رياضی و شناخت اعداد، علوم، پرورش ذهن و تمركز و دقت كودكان تلاش می کند. 

 

مزایای این کتاب ها از دیدگاه من

1- هر کتاب عنوان و محتوای خاصی داره و از کودک میخواد فعالیتی رو انجام بده و در ضمن مفاهیمی رو آموزش میده که این مفاهیم برای تقویت پایه ریاضی بچه ها فوق العاده مفیده. 

2- یکی از مواردی که من شنیدم بچه های اول دبستان و خانواده هاشون باهاش مواجه هستند اینکه دست بچه ها برای نوشتن خسته میشه. مداد دست گرفتن بچه ها به مرور عضلات دستشون رو قوی میکنه و این کتاب چون هدفمنده، میتونه به جای کتاب های رنگ آمیزی نقاشی استفاده بشه. یعنی بچه ها هم می آموزند و هم سرگرم میشوند. 

3- از چند ماه پیش کار با این کتاب ها رو شروع کردیم و مبنای کارمون هم علاقه و میل مطلق آوینا بوده. سعی کردم به مرور این علاقه به وجود بیاد و هیچ وقت اصرار و زیاده روی و حتی نظم دقیقی برای انجامش براش مشخص نکردم. هر بار یکی از کتابها رو روی میز نقاشی آوینا قرار میدم و خودش هر وقت تمایل داشته باشه، میگه مامان بیا کتاب کار کنیم. گاهی اوقات روزی چند بار اینکارو انجام میدیم.

4- در نحوه انجامش هم سختگیر نیستم . مهم اینه که مفاهیم به درستی انجام بشن. مثلا توی یک کتاب از بچه ها میخواد حیوانی که خارج از آب هستند رو رنگ کنند. از نظر من مهم اینه که بچه  مفهوم "خارج از آب" رو بفهمه و به درستی تشخیص بده ولی در مورد اینکه دلش میخواد اون حیوان رو چه رنگی کنه، نظر نمیدم و اگه خواست زرافه رو صورتی و سبز و یا چند رنگ کنه هم نظری نمیدم و به خواسته اش احترام میزارم.

5- انتشارات این مجمعه موسسه نشر و تحقیقات ذکر هست و قیمت این کتاب ها هم خیلی مناسبه. هر جلد 1500 تومان.

امیدورام معرفی این کتاب براتون مفید باشه. به امید موفقیت همه کوچولوهامونمحبت 

پسندها (7)

نظرات (7)

SENDER2016
22 تیر 95 16:11
با سلام و عرض ادب برای دریافت اپلیکیشن برای بچه ها ...یه بازی مخصوص کوچولوهای ناز و دوسداشتنی https://cafebazaar.ir/app/ir.hiprogrammer.behzadgarusian.kocholoymoadab/?l=fa
شادی
پاسخ
فریده
23 تیر 95 8:57
چه کتاب خوبی ، عالیه ممنون که این کتاب رو معرفی کردی ، منم حتماً واسه پرهام می خرم ، هرچند که پسرک ما علاقه چندانی به کتاب نداره .
شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. امیدوارم براتون مفید باشه. و امیدوارم راهی باشه که پرهام جون هم به کتاب و مطالعه علاقمند تر بشه
کیان
23 تیر 95 9:30
مرسی خاله استفاده کردیم
شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم.ممنون که به ما سر زدی
مرجان
25 تیر 95 0:05
سلام شادی جان واقعااین مجموعه کتابها عالیه..اتفاقا من هم امروز پست در مورد این کتاب گذاشتم..نمایشگاه کتاب پک کاملش با نصف قیمت عرضه میشد که متاسفانه نتونستیم امسال نمایشگاه بریم..با آرزوی موفقیت برای بچه های گل بخصوص آوینای نازنین😘😘😘😘
شادی
پاسخ
سلام عزیزم. بله واقعا عالیه و من خیلی راضی هستم. خوشحالم که تفاهم داریم
مامان فرخنده
26 تیر 95 7:50
شادي جون ممنون كه اين كتاب را معرفي كردي معلومه كتاب خوبي هست برم براي مليسا بخرم
شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. امیدوارم برای ملیسا گلی مفید باشه و خوشش بیاد
avisa
31 تیر 95 14:29
عالی بود شادی جون ممنون
شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. شما کجایید؟؟ من هر ازگاهی میرم وبلاگت و آخرین پستی که دیدم همون نقاشی بود.
مامان زهره
16 شهریور 95 0:04
سلام ممنون از این پستتون ،با اطمینانی که به حرفهاتون دارم این مجموعه رو برای پارمیس سفارش دادم
شادی
پاسخ
خیالتون راحت باشه عزیزم. من هر کتابی رو توی وبلاگم معرفی نمیکنم. این کتاب قطعا در بالا بردن سطح توانمندی بچه ها موثره.