آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 26 روز سن داره

بهار زندگی من

موضوع داغ این روزهای ما

1395/3/18 12:27
نویسنده : شادی
510 بازدید
اشتراک گذاری

موضوع "بچه از دنیا آوردن" (به قول آوینا) ، موضوع بحث این روزهای ماست. تقریبا آخر همه حرفها به صورت با ربط و بی ربط به این میرسه :

مامان تو چرا یک بچه دیگه از دنیا نمیاری؟؟؟؟؟

و در زمینه سناریو چیدن تو این زمینه اینقدر خلاقه که من موندم چی بگم واقعا؟؟؟؟

*******************

آوینا با اشاره به عروسک های تو کالسکه: مامان اینا بچه های من هستن. دو تا بچه از دنیا آوردم ( با تاکید) . یک پسر و یک دختر.سکوت

*******************

آوینا حوصله اش سر رفته و هر پیشنهادی هم بهش میدم قبول نمیکنه. آخر سر میگه: مامان اگه یک بچه دیگه از دنیا آورده بودی ، الان با هم میرفتیم دوچرخه سواری

*******************

آوینا: مامان من خیلی دوستت دارم.

من: منم خیلی دوستت دارم عزیزم.

آوینا: پس اگه منو دوست داری چرا یک بچه دیگه از دنیا نمیاری؟

*******************

پ.ن: این حرفها به طرق مختلف تکرار میشوند و برای من هم خنده دارن و هم ناراحت کننده. هر روز و هر روز احساس و منطقم با هم کلنجار میروند. در مجموع شرایط اقتصادی کشور، شرایط فیزیکی و امادگی روحی و جسمی و.... فعلی ما، بچه دوم به همون اندازه تک فرزندی پیچیده و مبهم به نظر میاد.

سعی میکنم در مورد بعضی چیزها خیلی ساده با آوینا حرف بزنم و توضیح بدم و بعضی وقتها هم حداقل دوست  و  گوش شنوای خوبی برای حرفهاش باشم .

این تنها کاریه که فعلا میتونم انجام بدم.سکوت

پسندها (4)

نظرات (4)

مامان فرخنده
23 خرداد 95 7:57
عزيززززم خب شادي جون چرا يه بچه از دنيا نمي ياري ولي منم خودم بارها به اين موضوع فكر ميكنم چون واقعا بچه هاي تك فرزند خيلي تنها هستند ولي شرايط سخت اقتصادي جامعه واقعا اين اجازه را به آدم نميده كه سمت فرزند دوم بره واقعا فعلا همين تنها كاري هست كه ما ميتونيم در حق اين فرشته هاي معصوم انجام بديم كه يه دوست خوب براشون باشيم
شادی
پاسخ
بله واقعا قضیه پیچیده ایه هست.
فریده
29 خرداد 95 11:50
عزیزم پس دست به کار شو ،من که این روزها حسابی درگیر این فکرم ، و احساس می کنم باید ، باید و باید دست به کار بشم ، هر چند بابای بچه موافق نیست. ولی من با چند تا از بچه های تک فرزند که الان بزرگ شدن و حتی تشکیل خانواده دادن و خودشون صاحب بچه هستن صحبت می کنم ،می گن خیلی اذیت شدن از این بابت ولی به هر حال شرایط زندگی هر کسی فرق می کنه
شادی
پاسخ
بله واقعا مساله پیچیده ای هست. دقیقا منم چند وقت پیش با چند نفر برخورد داشتم که تک فرزند بودند و به شدت منو تشویق میکردند که راه تک فرزندی رو نروم. نمیدونم واقعا.
مرجان
1 تیر 95 16:32
عزیز دلم بچه های این دوره واقعا احساس تنهایی میکنن هر چقدر برااون امکانات فراهم کنیم بازم داشتن یه همبازی از نوع خواهر یا برادر براشون دلچسب تره..من خودم مخالف شدید تک فرزندی هستم هرچند که شرایط کنونی خیلی سخته برای داشتن چند فرزند ی ولی جنبه معتویش به مادیش می ارزه😊 انشالا آوینا جون به آرزوش برسه و یک خواهر و برادر براش از دنیا بیاورید
شادی
پاسخ
منم واقعا موافق تک فرزندی نیستم ولی شرایطمون یک کم پیچیده است. امیدوارم شرایط یک کم مساعد تر بشه و بتونیم روی این گزینه فکر کنیم.
مریم
9 مرداد 95 17:46
سلام مامانی عزیز. خیلی جالب بود برام. انگار این دغدغه همه مادرهاست این روزها. ما هم این دغدغه رو داریم مثل شما. البته بچه ها رو هیچوقت نمی شه راضی کرد و کلا آدم ها رو. من خواهر و برادری می شناسم که احساس تنهایی می کنن و دوست داشتن همجنس باشن. امیدوارم همیشه بهترین ها براتون رقم بخوره.
شادی
پاسخ
بله کاملا درست میگی و منم این موضوع رو توی خیلی از اطرافیانم دیدم. مساله کاملا پیچیده ای هست ولی در کل من نظر اینه که اگر کسی شرایطش رو داشته باشه، 2 فرزند بهتر از تک فرزند هست