آویناآوینا، تا این لحظه: 12 سال و 18 روز سن داره

بهار زندگی من

آبله مرغان

1394/2/28 17:50
نویسنده : شادی
1,473 بازدید
اشتراک گذاری

آوینا آبله مرغان می گیرد!!!!

----------------------------------------

بعدا نوشت:

آبله مرغان آوینا از روز یکشنبه شروع شد. علایم بروز بیماری  در روز اول به صورت جوش تاولی خیلی کوچکی بود. به مدت 3 روز تعداد دانه ها بیشتر شد و در روز چهار شنبه به اوج خودش رسید. پنجشنبه و جمعه، زخم ها کم کم خشک شدند و بعضی هاشون هم ناپدید شدن.

* این بیماری در فصل بهار بسیار شایع است.

* این بیماری، ویروسی و به شدت واگیردار است.

* دکتر برای آوینا، استامینوفن ( برای تب) و دیفن هیدرامین (برای خارش) تجویز کرد.

* تو اینترنت نوشته بودن پماد کالامین موثره، ولی دکترش گفت موثر نیست و ما هم استفاده نکردیم.

* روزی یکبار حموم (بدون استفاده از شوینده) خیلی در کاهش خارش و خنک شدن پوست موثره. من اجازه میدادم آوینا ، توی وان خودش تا جایی که دوست داره آب بازی کنه. 

* استفاده از لباس نخی گشاد و راحت هم ضروری است.

* از قرار دادن بچه هاتون در معرض این بیماری نترسید، هر چه زودتر این بیماری رو بگیرن راحت تر براشون میگذره. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان فرخنده
29 اردیبهشت 94 11:02
اي بابا ولي شادي جون هرچقدر زودتر آبله مرغان بگيرند خيلي بهتره تا در دوران مدرسه اميدوارم زودتر خوب بشه آوينا ناز
شادی
پاسخ
آره از این بابت که توی این سن گرفته مشکلی نیست. مشکل فعلا حجم زیاد کارها و درسها و مشغله ای منه که اینم بهش اضافه شده
مامان هلیا
29 اردیبهشت 94 14:04
ایشاا... زودتر خوب شه عزیز خاله
شادی
پاسخ
مامان راحله
29 اردیبهشت 94 15:04
ان شالله زود خوب شی عزیزم
شادی
پاسخ
مرسی عزیزم
مامان زهره
30 اردیبهشت 94 17:26
ان ساله زودتر خوب شه دختر نازم
شادی
پاسخ
ممنون زهره جان
مامان مبینا
31 اردیبهشت 94 19:05
سلام عزیزم ایشالا به سلامتی خیلی خوبه که تو این سن گرفته،منم دوست دارم دخترم بگیره میشه یه سر بیایم پیشتون
شادی
پاسخ
اگرچه چند روز سختی داشتیم ولی منم خوشحالم که از سرمون گذشته. خیلی خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم عزیزم.
مامان فرخنده
2 خرداد 94 10:51
خب خداروشكر كه خوب شد و راحت شدي كه آوينا جون اين ويروس را گرفت من خودم سوم ابتدائي گرفتم وخيلي طول كشد تا خوب شدم بخاطر همين دوست دارم مليسا قبل از مدرسه رفتنش اين ويروس را بگيره
شادی
پاسخ
خدا رو شکر. من دبیرستانی بودم که آبله مرغان گرفتم فرخنده جونخیلیییییی سخت بود. شما هم ببین تو فامیل و ... کی آبله مرغون گرفته یک سری بهشون بزن.
ĸoѕαr
3 خرداد 94 8:20
سلام خاله جون.خوبید؟؟؟؟ یه خواهش ازتون دارم میشه کد 8روبه سامانه 1000891010 بفرستید.ممنون میشم یه دنیا
مرجان
3 خرداد 94 15:19
سلام شادی جان خداروشکر که اوینا خوب شد ..اتفاقا من از اول اردیبهشت نگران آبله مرغان بودم لیانا نگیره ولی همسر میگه هرچه زودتر بگیره بهتره..بازم خداروشکر که آوینا جون حالت خفیف ابله مرغان گرفت..بوس برلی اوینای خوشگلم
شادی
پاسخ
ممنون عزیزم. جدی؟؟؟ پس شما آماده باش بودین. ما که از همه جا بی خبر شوکه شدیم. من اصلا نمی دونستم فصل بهار فصل آبله است.
فرزانه
6 خرداد 94 2:41
ای جان دورباشه مریضی خوشگل منولی خوب هرچه توسن کم بگیرن بهتره منم دوست دارم زود بگیره پارمیس
شادی
پاسخ
بله دقیقا. ایشالا پارمیس هم در زمان خوبی بگیره که زیاد اذیت نشین.