آویناآوینا12 سالگیت مبارک

بهار زندگی من

تولد سروش جان

پنجشنبه شب، تولد سروش عزیزم بود و فرصتی پیدا شد تا بعد از مدت ها دوستان رو ببینیم و دور هم باشیم.   اول مهمونی آوینا وقتی متوجه شد، مرکز توجه جمع هست و چهار تا آدم هستن که چون مدت هاست ندیدنش برای بغل کردنش لَه لَه میزنن، شروع کرد به کلاس گذاشتن و هیچ کس رو تحویل نگرفت. کمی بعد، یک مهمون خوشگل دیگه (آیلا خانم) به جمع اضافه شد و از اونجایی که اصلا تو جَو کلاس و قیافه و این حرفا نبود، به سرعت نقل مجلس شد.     یک کم بعدتر، آوینا که دید رقیب بدجور نقل و نبات شده، کم کم یَخِش باز شد و بقیه ی مهمونی من و شهرام آوینا رو می دیدیم که بغل این و اون مشغول رقص و حرکات موزون است.     تولد...
20 اسفند 1392

خاطره پرواز 416 اهواز-تهران

عرضم به خدمتتون که چند شب پیش به درخواست آوینا، تلویزیون روشن کردیم تا سرکار خانم کارتون ببینه. به صورت اتفاقی زدیم شبکه ای که در حال پخش فیلم "journey 2"  بود (اسم فیلم رو بعدا پیدا کردیم).  من و شهرام معمولا حواسمون به برنامه هایی که آوینا نباید ببینه، هست ولی چون این فیلم انیمیشن بود خیلی حساس نشدیم.    توی صحنه ای که دیدیم، این دختر و پسر سوار این زنبور شدند و کمی بعد پرنده ای بهشون حمله کرد و در تعقیب و گریز، دختره از پشت زنبور سقوط کرد. آوینا هم مات و مبهوت این صحنه رو دید و گفت: خانمه ....... دستش بگیره.............افتاد............. بعد هم فیلم رفت پیام بازرگانی و کلی طول کشید و ما شبکه رو ع...
19 اسفند 1392

اینم یک روز دیگه

آدم وقتی میخواد بچه ها رو ببره پارک باید یک معجون درست و حسابی بخوره تا توان داشته باشه توی پارک از بچه مراقبت کنه. تمام مدتی که توی پارک بودیم صدای من بلند بود. آوینا آهسته از پله ها برو! آوینا دست نی نی رو نگیر! . . . خطاب به بقیه بچه ها خاله آوینا رو هل نده! خاله آوینا نمی تونه از سرسره بلند سُر بخوره. . . . خلاصه گفتم یک کم ماشین سواری کنه منم یک نفس راحت بکشم. البته بعدش مجبور شدم مثل اسب کنار ماشینش بدوم تا خانم یه وقت نترسه. بعد از 2-3 دور آوینا خانم عین پرنسس پیاده شد ، در حالیکه من نفس زنان پولشو حساب کردم و برگشتیم خونه.     زمان ما از ا...
14 اسفند 1392

توصیه به پیشی ها

من و شهرام و آوینا، قبل از بیرون رفتن برای خرید،  زباله ها (آشپزخونه و پوشک های آوینا) رو گذاشتیم دم در. آوینا با صدای بلند خطاب به پیشی های محله: پیشیا به آشگالا دست نزنیا! اینا پی پی منه ها!   پیشی ها:   ...
13 اسفند 1392

این روزهای من و آوینا

این روزها بیشتر وقت من و آوینا با هم میگذره. با هم بازی می کنیم، می خندیم، می رقصیم حتی مثل دو تا خانم میشینیم گپ می زنیم و چای و میوه می خوریم. آوینا از عروسکش میگه و من گوش میدم. خلاصه روزگار بدی نیست.  دخترم اگرچه به کتاب میگه  "کِفاف "، به قابلمه میگه "قامباله " ، به پوشک میگه "پوکَش "، به داغ میگه "داو" ، ولی وقتی توی چشمام نگاه میکنه و میگه "مامان من خوشالم" "بیا برقصیم " . وقتی سرم درد میکنه با نگرانی ازم میپرسه، مامانی چی شده ، باور میکنم که دیگه برای خودش خانمی شده. خیلی زودتر از آنچه که فکرشو میکردم همدمم شده.  اگه هوس مافین کردین، روی عکس کلیک کنید.     ...
10 اسفند 1392

سفرنامه بوشهر- دیلم

بعد از ترک شهر شیراز، مستقیم گازوندیم به سمت بوشهر. عصر رسیدیم بوشهر و بعد از تحویل گرفتن اتاقمون در هتل دلوار بوشهر، رفتیم دستی به آب خلیج فارس بزنیم.   برای دیدن شهر بوشهر فرصت خیلی زیادی نداشتیم. بنابراین از فرصت کوتاهمون استفاده کردیم و با ماشین گردش کوتاهی داخل شهر انجام دادیم. بندر بوشهر   برنامه قایق سواری که لازم به ذکر است تمام مدتی که قایق با سرعت حرکت میکرد آوینا از توی بغل شهرام سعی میکرد به من بفهمونه بریم پارک. پارک ساحلی بوشهر بعدش من و آوینا به افق خیره شدیم حدود ظهر، به سمت بندر دیلم حرکت کردیم.  ساحل  دیلم، ماسه ای و بسیار آرام و زیباست. آو...
6 اسفند 1392

سفرنامه شیراز - روز آخر

با توجه به برنامه زمان بندی، پنجشنبه آخرین روز اقامت ما در شهر شیراز بود.  برای همین بعد از صبحونه و جمع کردن وسایل، شیراز رو به مقصد بوشهر ترک کردیم. ولی قبل از ترک شیراز یک حالی هم به این دخترک شیطون دادیم.         ...

سفرنامه شیراز- روز سوم - تخت جمشید

وقتی به محوطه تخت جمشید رسیدیم، ماشین رو پارک کردیم و پیاده راه افتادیم. آوینا توی بغل من بود و من با دیدن عظمت و شکوه تخت جمشید سرمست از غرور و هیجان قدم میزدم که یهو پام پیچ خورد و چشمتون روز بد نبینه پخش زمین شدم. تنها کاری که تونستم انجام بدم این بود که طوری پخش زمین بشم که آوینا صدمه ای نبینه. "طبیعیه که از صحنه پخش شدن من روی زمین عکسی در دست نیست." شگفتی های تخت جمشید ساخت تخت جمشید در دوران حکومت داریوش، پسرش خشایارشاه و پسرزاده‌اش اردشیر یکم ادامه داشت و هر یک از آنان بخش هایی را به مجموعه افزودند. اما در واقع ساخت و ساز تخت جمشید تا 188 سال ، یعنی پایان حکومت هخامنشیان در 330 پیش از میلاد ادامه داشت و ...
6 اسفند 1392

سفرنامه شیراز- روز سوم - نقش رستم

نقش رستم یکی از مهمترین و زیباترین آثار باستانی سرزمین همیشه جاوید پارس می باشد که آثار مهمی را از دوران عیلامی، هخامنشی و ساسانی در خود جای داده است.   این فضای خالی بزرگ حجاری نشده ای که به چشم می خورد شاید به منظور حجاری حوادث تاریخی اواخر دوران ساسانی تهیه گردیده بوده، اما فرصت اتمام آن به دست نیامده است.    تاجگذاری نرسی (294-304 میلادی) نرسی پسر شاپور اول و فرمانروای ارمنستان در سال 294 میلادی بر بهرام سوم پسر بهرام دوم و نوه بهرام اول (یعنی پسر برادرزاده خود) شورید و تاج و تخت ایران را به دست آورد. این نقش صخره ای بسیار مشهور، تاجگذاری نرسی را نشان می دهد.   ...

سفرنامه شیراز- روز سوم - پاسارگاد

بدون شک دیدار از مجموعه پاسارگاد و تخت جمشید جزء زیباترین و با افتخارترین لحظات زندگیم است. امیدوارم باز هم فرصتی پیش بیاد تا بتونم دوباره این احساس ناب رو تجربه کنم. متاسفانه چون شارژ دوربین در حال تمام شدن بود نتونستم از تمام مجموعه ی پاسارگاد عکس بگیرم.   مهمترین اثر مجموعهٔ پاسارگاد آرامگاه کوروش بزرگ است که در حدود 25 قرن پیش از سنگ آهکی به رنگ سفید ساخته شده است. قطعات سنگ ها را با بست های آهنی دم چلچله ای ( خاص هنر هخامنشی ) وصل كرده اند و از هيچ گونه ملاتی جهت اتصال سنگ ها به هم استفاده نكرده اند. سنگ‌ها که از معدنی در شمال خاوری سیوند بدست آمده، در قطعات بسیار بزرگ که گاه وزن هر کدام آنها به ...